Se vinder-videoerne fra Cybermissionen 2023

Midtbyens Gymnasium, Mission 1: ”UDFORSK DILEMMAERNE VED BRUG AF KUNSTIG INTELLIGENS I EN DIGITAL HANDELSVIRKSOMHED”

Juryen udtaler:

Gruppen fra 2.b på Midtbyens Gymnasium vinder årets cybermission for mission 1, fordi at de har lavet en overbevisende business case til den fiktive virksomhed Sneak Peak. I deres præsentation når de hele vejen rundt om de krav, som der blev stillet til præsentationen i opgavebeskrivelsen, og har dermed formået at lave en præsentation, som man ville kunne bruge hos virksomheder i det virkelige liv.

I deres pitch til virksomheden stråler gruppen af god energi og selvsikkerhed, og de formår at formidle deres produkt, så man faktisk får lyst til at købe det. Det vil sige, at hvis vi, juryen, var Sneak Peak, så havde vi hyret gruppen fra 2.b ind til at hjælpe os med at komme i gang med brugen af ChatGpT.

Det er tydeligt for juryen, at gruppen har haft det sjovt med opgaven og at lave præsentationen, og det er selvfølgelig en vigtig del af at deltage i Cybermissionen.

Alt i alt en super sej præsentation!”

U/NORD Frederikssund, Mission 2: ”CYBER AWARENESS”

Juryen udtaler:

”Gruppen fra 32X på EUX business vinder årets cybermission for mission 2, fordi at de har lavet en kampagnevideo, der i høj grad taler til deres målgruppe og viser et realistisk scenarie for, hvilke konsekvenser som det kan have ikke at låse sin computer.

Det er rigtig godt tænkt netop at bruge deling af nøgenbilleder som konsekvens af ikke at låse sin computer, da det er en bekymring som mange unge går rundt med og kan relatere til. Kampagnevideoen taler ind i diskussionen om, hvordan vi passer på os selv online og indeholder nogle super vigtige råd, der gør videoen til et brugbart og effektivt produkt.

Gruppen udviser skarpe analyseevner og formår at bruge modeller, som de har valgt, rigtig godt. Alt i alt rigtig flot arbejde!”

Gladsaxe Gymnasium, Mission 3: ”FIND STØRRELSEN PÅ DINE DIGITALE FODAFTRYK”

Juryen udtaler:

”Gruppen vinder, da de alt i alt løser missionen virkelig godt.

Gruppen kommer grundigt igennem alle missionens 4 trin og det fremgår, at gruppen har oparbejdet en rigtig god forståelse for relevante termer og modeller og formår at bruge dem på en konstruktiv og meningsfuld måde til at løse deres mission.

Endeligt har gruppen lavet en god formidlingsvideo, hvor de på kreativ vis viser, hvordan de anvender den viden de har tilegnet sig, og de informationer de har fundet på internettet til at udføre et fiktivt angreb på en af gruppemedlemmerne!”

Nærum Gymnasium og Borupgaard Gymnasium, Mission 4: ”HAD ONLINE OG DESINFORMATION”

Juryen udtaler:

”Gruppen vinder, da de har udviklet et gennemarbejdet produkt, der skal bidrage til at bekæmpe hate speech. Produktet er 2 kampagnevideoer, som skal sætte fokus på speech og åbne seernes øjne for, hvilke konsekvenser det kan have.

Gruppen har arbejdet dybdegående med målgruppen analyse og indhold. Overvejelserne om at lave 2 forskellige kampagnevideoer, som er tiltænkt to forskellige medier er godt tænkt, da de herved kan ramme bredt ift. målgrupper. Gruppen formår at præsentere deres ideer så man som tilhører forstår, hvad de vil, og ikke mindst hvorfor det er en god idé – det gør de både ved at vise en prototype på en kampagnevideo til SoMe, et moodboard til en mere dybdegående kampagnefilm samt eksempler på, hvordan budskaberne skal formildes igennem inddragelse af konkrete, kendte ansigter.

Alt i alt har de løst missionen virkelig godt og grundigt!”

Køge Gymnasium, Mission 5: ”DEL OG HERSK! STYR DINE DATA!”

Juryen udtaler:

Det fremgår at gruppens arbejde på Peacock har givet dem en bred forståelse for, hvilke typiske problemer og dilemmaer man som ung kan havne i, i forhold til cybersikkerhed på sociale medier. Arbejdet har gjort dem i stand til at præsentere en række vigtige forslag til, hvordan man som privatperson kan forhindre cyberkriminelle i at misbruge data på sociale medier.

Gruppen har tilmed haft overskud og overblik til at udføre en kreativ video, hvor de formidler deres forslag.

Alt i alt har de løst missionen rigtig godt!”

Se vinder-videoerne fra Cybermissionen 2021

Mission 3, Syddansk Erhvervsskole Vejle, RedData

Mission 3, Nathalie Zahles Gymnasieskole, ”Zuckerberg ser dig”

Mission 2, Vejle Tekniske Gymnasium

Mission 2, Syddansk Erhvervsskole i Vejle, Cybersafe

Mission 1, Aarhus Statsgymnasium, Behandl’ dit password som du behandler din kæreste